Hemstädning

återkommande

- Ingen bindningstid
- Utbildad personal
- Samma städare

från
219 kr/h

Scrolla ner för
mer info, priser 

och bokning

Så här funkar det

Ibland hinner man inte med allt, därför finns vi på Hemkärt. Vi minskar dina måsten och hjälper dig att frigöra tid i vardagen. Med återkommande hemstädning blir det lättare att få pusselbitarna i vardagen att gå ihop. Istället för att lägga dyrbar tid på städning kan du koncentrera dig på sådant som är viktigare för dig.

1

Boka en prova-på städning (139 kr/h)

Vi börjar alltid med en helt förutsättningslös prova-på städning som du kan boka direkt i vår onlinebokning. Börja med att räkna ut ditt pris!
2

Vi utför prova-på städningen

Vi kommer hem till dig och utför en hemstädning enligt vår checklista. Läs mer i FAQ om nyckelhantering och annan info.
3

Utvärdering och återkoppling

Vi kontaktar dig efter utförd städning. Är du nöjd så bokar vi in regelbunden hemstädning på den tid och det intervall du önskar. Annars avstår du helt enkelt.

Räkna ut ditt pris!

Fyll i antal kvadratmeter i fältet nedan för att få fram ditt pris på återkommande hemstädning.

Se mitt pris
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
*Fyll i antal kvadratmeter
Nej. Prova-på städningen är helt förutsättningslös och är tänkt för dig som är intresserad av återkommande hemstädning. Du får möjlighet att prova på till ett kraftigt reducerat pris. Vi är helt övertygade om att du kommer att vara nöjd och vill fortsätta.
Ja, vi använder alltid kundens egna städmaterial. Du behöver ha en väl fungerande dammsugare, en mopp, en hink, ett gäng microfiberdukar och lämpligt rengöringsmedel (gärna miljömärkt). 



-> Detta behöver du ha hemma
Du behöver se till att någon är hemma och öppnar vid prova-på städningen. När städningen är klar behöver du antingen se till att någon är hemma och låser, alternativt lämnar du ett par nycklar till städaren som sedan lämnas på önskat ställe, exempelvis hos din granne. Väljer ni att fortsätta med återkommande hemstädning så kan vi kvittera ut ett par nycklar om ni vill.

RUT-avdrag

hur funkar det?

Alla våra priser är efter RUT-avdrag. Du betalar alltså bara halva beloppet av vad städningen egentligen kostar. Resten betalas av Skatteverket. Vi sköter givetvis ansökan åt dig.

Den 1 januari ökades RUT-avdraget. Numera har du 75 000 kr att köpa hushållsnära tjänster för. Det räcker väldigt långt. Är ni två vuxna i hushållet så har ni dessutom det dubbla.

Omdömen

Se pris & boka
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
*Fyll i antal kvadratmeter

FAQ

vanliga frågor

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Kan jag avboka eller boka om en städning?
Självklart! För att avboka eller boka om en tid behöver du meddela oss senast 48 timmar innan städtillfället. Av- och ombokningar som sker efter det debiteras fullt pris, utan möjlighet till avdrag för RUT.
Behöver jag vara hemma på prova-på städningen?
Du behöver se till att någon är hemma och öppnar, men du behöver inte vara hemma under städningens gång. När städningen är klar behöver du antingen se till att någon är hemma och låser, alternativt lämnar du ett par nycklar till städaren som sedan lämnas på önskat ställe, exempelvis i brevinkastet. Vi kan ej ansvara för nycklar som ej lämnas över personligen till dig som kund.
Behöver jag visa vad jag vill ha städat?
Om du har känsliga material, ytor som inte ska städas etc., så kan det vara bra att meddela det för städaren. I annat fall kör vi igång städningen direkt och kontaktar dig om det dyker upp några frågor under städningens gång.
Vad ingår i en prova-på städning?
Vi har under åren arbetat fram en checklista efter mängder av feedback från kunder, städare och branschkollegor. Öppna länken nedan för att se vad som ingår i en hemstädning.

-> Checklista - hemstädning

Kan man lägga till extra städmoment på prova-på städningen?
Nej, det kan man tyvärr inte. Prova-på städningen är en tjänst som är rabatterad för att du ska få möjlighet att testa på innan du bestämmer dig. Därför kan vi inte lägga på extratjänster som fönsterputs, rengöring invändigt i köksskåp och köksluckor eller rengöring av golvbrunnar. Prova-på städningen utförs enligt vår checklista för återkommande hemstädning.

-> Checklista - hemstädning
Är det något jag ska tänka på inför varje städning?
Försök hålla så mycket fria ytor som möjligt så att städaren kan lägga tiden på att städa istället för att plocka undan.

Tänk på att microfiberdukar bör tvättas i minst 60° utan sköljmedel mellan varje städtillfälle. När rengöringsmedel tar slut ställer vi den tomma flaskan på diskbänken så att du ser vad som behöver köpas till nästa städning.
Behöver jag ha städredskap och städmaterial hemma?
Ja, vi städar med kundens egna städmaterial. Du behöver ha en väl fungerande dammsugare, en mopp, en hink, ett gäng microfiberdukar och lämpligt rengöringsmedel (gärna miljömärkt). Se fullständig lista nedan.



Detta behöver du ha hemma

– Dammtrasor (helst microfiberdukar)
– Dammsugare
– Hink och mopp
– Diskmedel
– Vim eller Jif
– Allrengöringsmedel (universalrengöring)
– Sanitetsrengöringsmedel (badrumsrengöring)
– Torra tygtrasor eller hushållspapper
– Scotchbritesvampar (ej grön skrubbyta)


Tänk på att microfiberdukar bör tvättas i minst 60° utan sköljmedel mellan varje städtillfälle. När rengöringsmedel tar slut ställer vi den tomma flaskan på diskbänken så att du ser vad som behöver köpas till nästa städning.
Kan min hund eller katt vara hemma under städningen?
Självklart, så länge städaren kan få arbetsro för att göra ett bra jobb. Våra medarbetare är vana att arbeta i hem med husdjur.
Vad händer om städaren blir försenad?
Vid en eventuell försening meddelar vi dig så fort som möjligt och vi löser det utifrån vad som passar dig bäst.
Vad händer om jag inte blir nöjd?
Prova-på städningen är tänkt som ett tillfälle för dig att utvärdera oss som företag. Om du är nöjd så fortsätter du förhoppningsvis med återkommande hemstädning, men är du missnöjd så väljer du att avstå.

Vid klagomål på utförd prova-på städning ges ingen möjlighet till vare sig åtgärd eller kompensation. Detta är på grund av det kraftigt rabatterade priset. Väljer du att fortsätta med återkommande städning följer vi självklart konsumentverkets rekommendationer.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Kan jag avboka eller boka om en städning?
Självklart! För att avboka eller boka om en tid behöver du meddela oss senast 48 timmar innan städtillfället. Av- och ombokningar som sker efter det debiteras fullt pris, utan möjlighet till avdrag för RUT.
Går det att avboka under semestern?
Självklart! För att avboka eller boka om en tid behöver du meddela oss senast 48 timmar innan städtillfället. Vid längre uppehåll ser vi gärna att vi får längre framförhållning så vi kan fylla ut våra anställdas scheman.
Är det verkligen ingen bindningstid?
Nej, vi tror helt enkelt inte på att binda upp kunder i långa kontrakt som är svåra att ta sig ur.

Så här resonerar vi: 
“Är man nöjd med en tjänst så fortsätter man att vara kund.”
Kan ni kvittera ut nycklar?
Om du vill att vi kvitterar ut ett par nycklar inför den regelbundna hemstädningen bör du meddela det till huvudkontoret i förväg så att rätt instruktioner ges till städaren i form av nyckelmärkning. Nyckelkvittens skickas då på mailen.
Är det något jag ska tänka på inför varje städning?
Försök hålla så mycket fria ytor som möjligt så att städaren kan lägga tiden på att städa istället för att plocka undan.

Tänk på att microfiberdukar bör tvättas i minst 60° utan sköljmedel mellan varje städtillfälle. När rengöringsmedel tar slut ställer vi den tomma flaskan på diskbänken så att du ser vad som behöver köpas till nästa städning.
Är det alltid samma städare som kommer framöver?
Vi strävar efter att du som kund alltid ska ha samma person som städar hemma hos dig. Vid semester eller sjukdom kommer du att få en ersättare, som självklart har genomgått samma utbildning och har samma erfarenhet som övrig personal. Vi kommer i sådant fall att meddela dig i förväg.
Kan jag byta städare?
Absolut! Om du känner att du vill byta städare av någon anledning så kan du kontakta oss via telefon eller email.
Har ni någon minsta debiterbar tid för städningen?
Ja, vi bokar alltid in minst tre timmar städning. Bor du litet så får du lite extra städmoment utförda, på städarens initiativ eller dina önskemål.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
När och hur betalar jag?
Fakturan skickas den 15:e varje månad med 14 dagars förfallotid. Fakturaperioden är den 15:e till den 14:e varje månad.

Fakturan skickas via e-mail eller autogiro men kan mot en liten kostnad även skickas brevledes. Per automatik kommer faktura skickas via e-mail. Vill du byta sätt så är det bara att meddela oss det.
Kan jag boka städning med RUT-avdrag?
Vi visar alltid priset efter 50% RUT-avdrag och begär resterande del från Skatteverket. Skulle din RUT/ROT-pott vara slut så kan vi ansöka på en annan vuxen person i hushållet. I annat fall fakturerar vi motsvarande del.

Varje vuxen person som betalar skatt har upp till 75 000 kr att köpa hushållsnära tjänster för. Är man två vuxna som är folkbokförda på adressen så har man tillsammans upp till 150 000kr. Det räcker väldigt långt.
Kan jag kolla om jag har RUT-avdrag kvar att använda?
Du kan kontakta Skatteverket och få reda på hur mycket du har kvar att använda. Tyvärr är det inget vi kan hjälpa dig med då Skatteverket inte delar med sig av de uppgifterna till oss.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Har ni försäkring om något går sönder?
Vi är fullt försäkrade och täcker eventuella skador som uppstår i samband med städningen hos er. På plats gör städaren en skadeanmälan som skickas till kontoret. Därefter kontaktar vi dig och ser till att lösa det på bästa sätt.
Hur arbetar ni med säkerhet?
Innan vi anställer begär vi alltid ut ett utdrag från polisens belastningsregister. All vår personal skriver under sekretessavtal i samband med anställning. Självklart har vi noggranna rutiner när det kommer till nyckelhantering, larmkoder och övriga personliga uppgifter.
Vad händer om städaren gör sig illa under städningen?
Vår personal är fullt försäkrad under arbetstid samt under resa till och från arbetet. Skulle en olycka inträffa tar vår försäkring hand om det. Skulle städaren därefter behöva var sjukskriven ett tag, så får ni under den tiden en ersättare.

Kontakta oss

info@hemkart.se
08-705 15 52
Telefonväxel:
mån-fred: 09:00-17:00

Hemkärt AB
Sankt Eriksgatan 76
‍113 20 Stockholm
✉️📞