Hemstädning

on demand.

- Städning på dina villkor
- Smidig onlinebokning
- Utbildad personal

Endast
275 kr/h

Scrolla ner för
mer info, priser 

och bokning

Såhär funkar det

Alla skulle må bra av att få hjälp hemma ibland. Men alla behöver inte städning inbokat med ett återkommande intervall. Därför har vi lanserat Hemstädning On Demand. Det betyder att du som kund kan boka en engångsstädning direkt på vår hemsida och få hjälp precis när du behöver det.

- Se till att städmaterial finns tillgängligt.
- Se till att vi kan få tillgång till bostaden.
- Gör så fria ytor som möjligt.

Resten sköter vi!
Garantin övergår automatiskt till de nya köparna. Det innebär att när de kan vända sig direkt till oss vid eventuella missar eller synpunkter. På så sätt slipper du agera mellanman i en sådan situation. Tänk på att garantin inte gäller städmoment som inte kunnat utföras pga du inte förberett för det inför städningen.
Ja! Flyttstädningen innefattar de städmoment som normalt bör utföras vid bostadsbyte.
1

Boka en städning när det passar dig

Boka en tid för din engångsstädning i vår onlinebokning. Börja med att räkna ut ditt pris!
2

Vi städar på bokat datum

Möt oss när vi kommer vid utsatt tid och visa var städmaterial finns. Tänk på att ni får ut mer av tiden vi städar om ni har plockat undan innan och gjort så mycket fria ytor som möjligt.
3

Ditt hem blir skinande rent!

När du känner att det är dags för en till städning så bokar du enkelt igen. Vill du komma ner i pris och få samma städare så rekommenderar vi återkommande hemstädning.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Räkna ut ditt pris!

Fyll i antal kvadratmeter i fältet nedan för att se priset på din städning.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
*Fyll i antal kvadratmeter
Prisuppgift
Välj tid/boka
Klart!
Fyll i antal kvadratmeter för pris

Storlek på bostad

Bokad städtid

Antal timmar
Välj tjänst
Vi rekommenderar återkommande hemstädning. Du får alltid samma städare samtidigt som du sparar en slant.
Vill du boka? Se här
Prisuppgift
Välj tid/boka
Klart!

Boka Hemstädning - on demand
endast 297kr

Välj datum

Välj tid

Fyll i din kontaktinformation
Fel format på personnumret. Ange enligt: ÅÅÅÅMMDDXXXX
Vi behöver ditt personnummer för att ansöka om RUT-avdrag.
*Fyll i all info
Prisuppgift
Välj tid/boka
Klart!

Tack för din bokning!

Så fort vi har hanterat din bokningsförfrågan får du en bekräftelse på sms. Vi hanterar bokningsförfrågningar på vardagar mellan 09:00-17:00.
Har du frågor om din bokning?
Ring oss
08-705 15 52
Maila oss
info@hemkart.se
Prisuppgift
Välj tid/boka
Klart!

Tack för din bokning!

Så fort vi har hanterat din bokningsförfrågan får du en bekräftelse på sms. Vi hanterar bokningsförfrågningar på vardagar mellan 09:00-17:00.
Har du frågor om din bokning?
Ring oss
08-705 15 52
Maila oss
info@hemkart.se
Oops! Something went wrong while submitting the form.

RUT-avdrag

hur funkar det?

Alla våra priser är efter RUT-avdrag. Du betalar alltså bara halva beloppet av vad städningen egentligen kostar. Resten betalas av Skatteverket. Vi sköter givetvis ansökan åt dig.

Den 1 januari 2021 ökades RUT-avdraget. Numera har du 75 000 kr att köpa hushållsnära tjänster för. Det räcker väldigt långt. Är ni två vuxna i hushållet så har ni dessutom det dubbla.

Omdömen

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
*Fyll i antal kvadratmeter

FAQ

vanliga frågor

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Kan jag avboka eller boka om en städning?
Självklart! För att avboka eller boka om en tid behöver du meddela oss senast 48 timmar innan städtillfället. Av- och ombokningar som sker efter det debiteras fullt pris, utan möjlighet till avdrag för RUT.
Behöver jag vara hemma under städningen?
Du behöver se till att någon är hemma och öppnar, men du behöver inte vara hemma under städningens gång. När städningen är klar behöver du antingen se till att någon är hemma och låser, alternativt lämnar du ett par nycklar till städaren som sedan lämnas på önskat ställe, exempelvis i brevinkastet. Vi kan ej ansvara för nycklar som ej lämnas över personligen till dig som kund.
Behöver jag visa vad jag vill ha städat?
Om du har känsliga material, ytor som inte ska städas etc., så kan det vara bra att meddela det för städaren. I annat fall kör vi igång städningen direkt och kontaktar dig om det dyker upp några frågor under städningens gång.
Vad ingår i en hemstädning on demand?
Vi har under åren arbetat fram en checklista efter mängder av feedback från kunder, städare och branschkollegor. Öppna länken nedan för att se vad som ingår i en hemstädning on demand.

-> Checklista - On demand

Behöver jag ha städredskap och städmaterial hemma?
Ja, vi städar med kundens egna städmaterial. Du behöver ha en väl fungerande dammsugare, en mopp, en hink, ett gäng microfiberdukar och lämpligt rengöringsmedel (gärna miljömärkt). Se fullständig lista nedan.



Detta behöver du ha hemma

– Dammtrasor (helst microfiberdukar)
– Dammsugare
– Hink och mopp
– Diskmedel
– Vim eller Jif
– Allrengöringsmedel (universalrengöring)
– Sanitetsrengöringsmedel (badrumsrengöring)
– Torra tygtrasor eller hushållspapper
– Scotchbritesvampar (ej grön skrubbyta)


Tänk på att microfiberdukar bör tvättas i minst 60° utan sköljmedel mellan varje städtillfälle.
Kan min hund eller katt vara hemma under städningen?
Självklart, så länge städaren kan få arbetsro för att göra ett bra jobb. Våra medarbetare är vana att arbeta i hem med husdjur.
Vad händer om städaren blir försenad?
Vid en eventuell försening meddelar vi dig så fort som möjligt och vi löser det utifrån vad som passar dig bäst.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
När och hur betalar jag?
Fakturan skickas månadsvis och ska vara oss tillhanda senast 14 dagar efter fakturadatum. Fakturan skickas via e-mail, men kan mot en liten kostnad även skickas brevledes.
Kan jag boka städning med RUT-avdrag?
Vi visar alltid priset efter 50% RUT-avdrag och begär resterande del från Skatteverket. Skulle din RUT/ROT-pott vara slut så kan vi ansöka på en annan vuxen person i hushållet. I annat fall fakturerar vi motsvarande del.

Varje vuxen person som betalar skatt har upp till 75 000 kr att köpa hushållsnära tjänster för. Är man två vuxna som är folkbokförda på adressen så har man tillsammans upp till 150 000kr. Det räcker väldigt långt.
Kan jag kolla om jag har RUT-avdrag kvar att använda?
Du kan kontakta Skatteverket och få reda på hur mycket du har kvar att använda. Tyvärr är det inget vi kan hjälpa dig med då Skatteverket inte delar med sig av de uppgifterna till oss.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Har ni försäkring om något går sönder?
Vi är fullt försäkrade och täcker eventuella skador som uppstår i samband med städningen hos er. På plats gör städaren en skadeanmälan som skickas till kontoret. Därefter kontaktar vi dig och ser till att lösa det på bästa sätt.
Hur arbetar ni med säkerhet?
Innan vi anställer begär vi alltid ut ett utdrag från polisens belastningsregister. All vår personal skriver under sekretessavtal i samband med anställning. Självklart har vi noggranna rutiner när det kommer till nyckelhantering, larmkoder och övriga personliga uppgifter.
Vad händer om städaren gör sig illa under städningen?
Vår personal är fullt försäkrad under arbetstid samt under resa till och från arbetet. Skulle en olycka inträffa tar vår försäkring hand om det. Skulle städaren därefter behöva var sjukskriven ett tag, så får ni under den tiden en ersättare.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Kan jag avboka eller boka om en städning?
Självklart! För att avboka eller boka om en tid behöver du meddela oss senast 3 dagar innan städtillfället. Av- och ombokningar som sker efter det debiteras fullt pris, utan möjlighet till avdrag för RUT.
Är det verkligen ingen bindningstid?
Nej, vi tror helt enkelt inte på att binda upp kunder i långa kontrakt som är svåra att ta sig ur.

Så här resonerar vi: 
“Är man nöjd med en tjänst så fortsätter man att vara kund.”
Kan ni kvittera ut nycklar?
Om du vill att vi kvitterar ut ett par nycklar inför den regelbundna hemstädningen bör du meddela det till huvudkontoret i förväg så att rätt instruktioner ges till städaren i form av nyckelmärkning. Nyckelkvittens skickas då på mailen.
Är det något jag ska tänka på inför varje städning?
Försök hålla så mycket fria ytor som möjligt så att städaren kan lägga tiden på att städa istället för att plocka undan.

Tänk på att microfiberdukar bör tvättas i minst 60° utan sköljmedel mellan varje städtillfälle. När rengöringsmedel tar slut ställer vi den tomma flaskan på diskbänken så att du ser vad som behöver köpas till nästa städning.
Är det alltid samma städare som kommer framöver?
Vi strävar efter att du som kund alltid ska ha samma person som städar hemma hos dig. Vid semester eller sjukdom kommer du att få en ersättare, som självklart har genomgått samma utbildning och har samma erfarenhet som övrig personal. Vi kommer i sådant fall att meddela dig i förväg.
Kan jag byta städare?
Absolut! Om du känner att du vill byta städare av någon anledning så kan du kontakta oss via telefon eller email.
Har ni någon minsta debiterbar tid för städningen?
Ja, vi bokar alltid in minst tre timmar städning. Bor du litet så får du lite extra städmoment utförda, på städarens initiativ eller dina önskemål.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Kan jag avboka eller boka om en städning?
Självklart! För att avboka eller boka om en tid behöver du meddela oss senast 3 dagar innan städtillfället. Av- och ombokningar som sker efter det debiteras fullt pris, utan möjlighet till avdrag för RUT.
Är det verkligen ingen bindningstid?
Nej, vi tror helt enkelt inte på att binda upp kunder i långa kontrakt som är svåra att ta sig ur.

Så här resonerar vi: 
“Är man nöjd med en tjänst så fortsätter man att vara kund.”
Kan ni kvittera ut nycklar?
Om du vill att vi kvitterar ut ett par nycklar inför den regelbundna hemstädningen bör du meddela det till huvudkontoret i förväg så att rätt instruktioner ges till städaren i form av nyckelmärkning. Nyckelkvittens skickas då på mailen.
Är det något jag ska tänka på inför varje städning?
Försök hålla så mycket fria ytor som möjligt så att städaren kan lägga tiden på att städa istället för att plocka undan.

Tänk på att microfiberdukar bör tvättas i minst 60° utan sköljmedel mellan varje städtillfälle. När rengöringsmedel tar slut ställer vi den tomma flaskan på diskbänken så att du ser vad som behöver köpas till nästa städning.
Är det alltid samma städare som kommer framöver?
Vi strävar efter att du som kund alltid ska ha samma person som städar hemma hos dig. Vid semester eller sjukdom kommer du att få en ersättare, som självklart har genomgått samma utbildning och har samma erfarenhet som övrig personal. Vi kommer i sådant fall att meddela dig i förväg.
Kan jag byta städare?
Absolut! Om du känner att du vill byta städare av någon anledning så kan du kontakta oss via telefon eller email.
Har ni någon minsta debiterbar tid för städningen?
Ja, vi bokar alltid in minst tre timmar städning. Bor du litet så får du lite extra städmoment utförda, på städarens initiativ eller dina önskemål.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Kan jag avboka eller boka om en städning?
Självklart! För att avboka eller boka om en tid behöver du meddela oss senast 3 dagar innan städtillfället. Av- och ombokningar som sker efter det debiteras fullt pris, utan möjlighet till avdrag för RUT.
Är det verkligen ingen bindningstid?
Nej, vi tror helt enkelt inte på att binda upp kunder i långa kontrakt som är svåra att ta sig ur.

Så här resonerar vi: 
“Är man nöjd med en tjänst så fortsätter man att vara kund.”
Kan ni kvittera ut nycklar?
Om du vill att vi kvitterar ut ett par nycklar inför den regelbundna hemstädningen bör du meddela det till huvudkontoret i förväg så att rätt instruktioner ges till städaren i form av nyckelmärkning. Nyckelkvittens skickas då på mailen.
Är det något jag ska tänka på inför varje städning?
Försök hålla så mycket fria ytor som möjligt så att städaren kan lägga tiden på att städa istället för att plocka undan.

Tänk på att microfiberdukar bör tvättas i minst 60° utan sköljmedel mellan varje städtillfälle. När rengöringsmedel tar slut ställer vi den tomma flaskan på diskbänken så att du ser vad som behöver köpas till nästa städning.
Är det alltid samma städare som kommer framöver?
Vi strävar efter att du som kund alltid ska ha samma person som städar hemma hos dig. Vid semester eller sjukdom kommer du att få en ersättare, som självklart har genomgått samma utbildning och har samma erfarenhet som övrig personal. Vi kommer i sådant fall att meddela dig i förväg.
Kan jag byta städare?
Absolut! Om du känner att du vill byta städare av någon anledning så kan du kontakta oss via telefon eller email.
Har ni någon minsta debiterbar tid för städningen?
Ja, vi bokar alltid in minst tre timmar städning. Bor du litet så får du lite extra städmoment utförda, på städarens initiativ eller dina önskemål.

Praktiska frågor

Avbokning, bindningstid, nyckelhantering osv.
Kan jag avboka eller boka om en städning?
Självklart! För att avboka eller boka om en tid behöver du meddela oss senast 3 dagar innan städtillfället. Av- och ombokningar som sker efter det debiteras fullt pris, utan möjlighet till avdrag för RUT.
Är det verkligen ingen bindningstid?
Nej, vi tror helt enkelt inte på att binda upp kunder i långa kontrakt som är svåra att ta sig ur.

Så här resonerar vi: 
“Är man nöjd med en tjänst så fortsätter man att vara kund.”
Kan ni kvittera ut nycklar?
Om du vill att vi kvitterar ut ett par nycklar inför den regelbundna hemstädningen bör du meddela det till huvudkontoret i förväg så att rätt instruktioner ges till städaren i form av nyckelmärkning. Nyckelkvittens skickas då på mailen.
Är det något jag ska tänka på inför varje städning?
Försök hålla så mycket fria ytor som möjligt så att städaren kan lägga tiden på att städa istället för att plocka undan.

Tänk på att microfiberdukar bör tvättas i minst 60° utan sköljmedel mellan varje städtillfälle. När rengöringsmedel tar slut ställer vi den tomma flaskan på diskbänken så att du ser vad som behöver köpas till nästa städning.
Är det alltid samma städare som kommer framöver?
Vi strävar efter att du som kund alltid ska ha samma person som städar hemma hos dig. Vid semester eller sjukdom kommer du att få en ersättare, som självklart har genomgått samma utbildning och har samma erfarenhet som övrig personal. Vi kommer i sådant fall att meddela dig i förväg.
Kan jag byta städare?
Absolut! Om du känner att du vill byta städare av någon anledning så kan du kontakta oss via telefon eller email.
Har ni någon minsta debiterbar tid för städningen?
Ja, vi bokar alltid in minst tre timmar städning. Bor du litet så får du lite extra städmoment utförda, på städarens initiativ eller dina önskemål.

Kontakta oss

info@hemkart.se
08-705 15 52
Telefonväxel: 
mån-fred: 09:00-17:00

Hemkärt AB
Kungsholmsgatan 18
112 27 Stockholm
✉️📞